26/09/2019 Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği

Özet
:
Değerli okurlar, bildiğiniz üzere dünyanın tek bir pazar haline gelmesini sağlayan küreselleşmenin nedenlerinden birisi de yaşanan teknolojik gelişmelerin  (özellikle İnternet ve cep telefonlarının) doğurduğu bir sonuçtur. İşletmeler yoğun rekabet ortamında üstünlük elde etmek için yoğun çaba sarf ederek, yeni teknolojiyi kendi bünyelerine entegre etmeye çalışmaktadır. Bu bağlamda dijtal reklamlar firmalar ve markalar için vazgeçilmez bir mecra olmayı başarmıştır. Peki ya neden? İşte bu yazımda dijital reklamların 5 eşsiz özelliğinden bahsedeceğim. İşte bunlar:

Değerli okurlar, bildiğiniz üzere dünyanın tek bir pazar haline gelmesini sağlayan küreselleşmenin nedenlerinden birisi de yaşanan teknolojik gelişmelerin  (özellikle İnternet ve cep telefonlarının) doğurduğu bir sonuçtur. İşletmeler yoğun rekabet ortamında üstünlük elde etmek için yoğun çaba sarf ederek, yeni teknolojiyi kendi bünyelerine entegre etmeye çalışmaktadır. Bu bağlamda dijtal reklamlar firmalar ve markalar için vazgeçilmez bir mecra olmayı başarmıştır. Peki ya neden? İşte bu yazımda dijital reklamların 5 eşsiz özelliğinden bahsedeceğim. İşte bunlar:
 
1- Küresel Olması: İnternet’in ticari işlemler için kullanılmaya başlamasıyla, pazarlama biliminin pazara bakışında çeşitli farklar ortaya çıkmıştır. İnternet söz konusu olduğunda, pazar artık eski pazar değildir. İşletmeler artık ürün/hizmet satmak için her şehire, mahalleye bir mağaza açmak zorunda değildir. İnternet ortamında bir sanal mağaza açtığınızda sanal mağaza hiçbir yerde, öte yandan her yerdedir. Yani fiziksel olarak hiç bir ürünün olmamasına karşın sanal mağazanız dünyanın heryerinden 7 gün 24 saat ulaşılabilir konumdadır. Dijital reklamlar ile tüm dünyaya erişebilir, sözgelimi Aydın lokasyonlu sanal mağazanızdan Honkong’daki bir müşteriye dahi satış yapabilirsiniz. İnternet kullanımının 4 milyarı aştığı bu günümüzde potansiyel müşterilerin cebine kadar ulaşılabilmesi pazarlamacıları epey heyecanlandırmıştır. Artık cep telefonları dijital bir billboarda dönüşmüştür.

2-3- Etkili Hedefleme ve Ölçümleme Yapılabilir Olması: Dijital pazarlama ile tüm dünyaya açılabilmenin yanı sıra çok etkili hedefleme yapılabilmesi ve pazarlama faaliyeti sonuçlarının ölçümlenebilmesi dijital pazarlamanın diğer iki güçlü özelliğidir. Pazarlama bütçesinin etkin kullanılmasında faydalı olan bu iki özellik ile klasik pazarlamaya nazaran düşük maliyetlerle iyi sonuçlar alınabilmektedir. Söz gelimi yapacağınız reklamı, sadece 30- 35 yaş arası olan, sadece İzmir’de yaşayan, bekar ve aynı zamanda erkek olan profiller diye filitreleyip, reklamın sadece bu kitleye gösterilmesini dijital pazarlama yöntemleri ile sağlayabilmektesiniz. Reklamın tıklanma sayısı, gösterim sayısı, erişim sayısı ya da tıklanma oranı gibi tüm istatistiksel metriklere sahip olduğumuz için de yeniden düzenlemeler ile optimizasyon yapılabiliyor, böylelikle dijital reklamlar size bütçenizi en verimli şekilde kullanabilme olanağı sağlayabiliyorlar. Ölçümleme sayesinde sonraki kampanyalarınızın yeni stratejiler ile oluşurulması da mümkün kılınabiliyor. Geleneksel pazarlamada örneğin bir tv reklamının bu denli detaylı ölçümlenmesi mümkün değildir. Bu özellikler dijital reklamları kısa sürede yıldızlaştırmıştır.

4- Çok Ucuz Olması: İnternet’in normal iletişim kanallarına göre en büyük avantajı çok ucuz olmasıdır. Yüksek kiralar ödemeden ve harcamalar yapmadan tüm dünyaya erişebilinir. Sözgelimi hazırladığınız bir Google reklamını ya da Facebook reklamını yine sözgelimi Londra’daki hedef kitlenize 100 tl. bir bütçeyle bile gösterebilirsiniz. Geleneksel yöntemler ile bunu yapmak imkansızdır. İşte dijital reklamların gücü de burada saklıdır zaten. Üstelik ödemeyi reklamınız gösterildiğinde yapmazsınız. Sadece reklamınıza tıklandığında bir ödeme yaparsınız ki bu ödediğiniz her kuruşun nereye gittiğini bilmek ve hakkını almak anlamına gelir.

5-Esnek Olması: Sıkı durun bu özellik çok çarpıcı! Diyelim ki bir ulusal tv reklam kampanyası başlattınız. Reklam yayındayken ve hatta sonrasında reklamın etkileri hakkında çok bir bilgi edinemezsiniz. Reklam planlandığı gibi başlar, devam eder ve biter. Ancak dijital reklamlar söz konusu ise durum tamamen farklıdır. Reklamınız yayınlanmaya başladığı andan itibaren tüm istatistiki bilgilere sahip olursunuz. Örneğin kaç tıklama aldı, yorumlar nelerdir, ne kadar para harcıyorsunuz, dönüşüm oranı nedir, kaç müşteri kazandınız vs. bu liste uzar gider. Peki bu istatistikler neye yarar? Reklamınızın yaynlama döneminde herbir hedefinize ulaşma derecesine göre reklamınızı istediğiniz gibi yeniden düzenleyebilirsiniz. Dijital reklamlar esnektir. Yani reklamınız devam ederken bile dilediğiniz kısmını dilediğiniz zaman değiştirebilir, dilerseniz bütçenizle oynayabilir ya da dilerseniz yayını kesebilirsiniz. Kontrol hep sizdedir.

Bir sonraki yazımda buluşmak dileğiyle, esen kalın...
 

Resim
X