08/11/2019 Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
Sosyal medya, günümüzün en etkili dijital pazarlama mecarlarından biri. Firmalar ürün ve hizmetlerini daha iyi tanıtmak, müşterileri ile daha etkili iletişim kurmak ve hatta müşterilerinin gerçekte ne istediklerini tespit etmek ve nihayet satış yapmak üzere sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanmaya çalışıyor. Peki işletmeler kendilerine özel açtıkları bu sayfalarla neden sosyal medyada olmayı ve bunu bir pazarlama aracı olarak kullanmayı tercih ediyorlar? Bu yazımda sizin için bunu 8 maddede derledim:
1- Potansiyel Müşteriler Sosyal Medyada
En çok kullanılan sosyal medya platformlarından Facebook’un kullanıcı sayısı 2 milyarı, LinkedIn kullanıcı sayısı ise 500 milyonu geçmiş durumda. Pazarlamacıların böylesi bir kitleyi görmezden gelmesi mümkün değil.
2- Nokta Atışı Hedefleme ile Reklam Olanağı
Sosyal medya reklamlarında firmalar nokta atışı kendi hedef kitlesine ulaşabiliyor. Öyle ki reklamlarını sadece istediği bölgeye, istediği cinsiyete, istediği yaş aralığına ve hatta istediği ilgi alanına sahip kişilere gösterecek şekilde hedefleme yapabiliyor.
3- Marka Bilinirliği ve Müşteri Sadakati
Sosyal medyadaki takipçi edinme fonksiyonu ile firmalar sayfalarını onbinlerce kişinin takip etmesini sağlayabiliyor ve yaptığı kampanyaları, lansmanları, indirim günlerini vb. bu takipçilere anlık iletebiliyor. Bunun neticesinde firmanın marka bilinirliği ve müşteri sadakati sosyal medyayı kullanmayan markalara nazaran çok daha hızlı gelişiyor.
4- Sektörde Kanaat Önderi Olmak
Firmalar özellikle içerik pazarlaması ile yayınladıkları makaleler ve görsel çalışmalarla rakiplerinden bir adım önde olmayı ve potansiyel müşteriler ile iletişimde kalmayı amaçlıyor. Yenilikçi yayınlar ile marka tüketici gözünde kanaat önderi imajı çiziyor.
5- Müşterilerle İletişim ve Etkileşim
Sosyal medyanın en büyük nimetlerinden birisi; tek taraflı ben konuşurum sen dinle anlayışından uzak, karşılıklı iletişime imkan sağlayan interaktif olma özelliği. Bu özellik sayesinde firmalar müşterilerini dinliyor, geri bildirim alabiliyor hatta piyasaya süreceği yeni bir ürün için fikirlerini bile sorabiliyor. Böylelikle bunu fırsata çevirmek isteyen pazarlamacılar için sosyal medyada olmak artık vazgeçilmez bir durum haline geliyor.
6- Sosyal Medyada Müşteri Hizmetleri
Müşteriler, aldıkları bir ürün veya hizmetle ilgili hem olumlu hem de olumsuz eleştirilerini sosyal medya platformlarında paylaşmak eğilimindeler. Online itibar ve kriz yönetimine önem veren firmalar telefon hatlarının dışında Facebook gibi sosyal medya sitelerinden müşteri hizmetleri sunuyorlar.
7- Online Pazar ve Rakip Araştırması
Sosyal medya ile firmalar mevcut pazarlar ve rakipleriyle ilgili detaylı bilgi toplayabiliyor, bunları analiz edip stratejik kararlar almakta kullanabiliyorlar. Rakiplerinden geri kalmak istemeyen markaların ilk göz attıüı yerin İnternet ve sosyal medya alanı olduğunu söylemek pek yanlış sayılmaz.
8- Online ve Ofline Satış Yapmak
Firmaların en nihayetinde tüm faaliyetlerinin temel amacı satış yapmak olduğundan, sosyal medyada ürünlerini sergileyerek ürün teslimatı ve tahsilatı gerçekleştirmek için de sosyal medyayı aktif kullanıyorlar. Sadece sanal mağazalar vasıtası ile değil aynı zamanda gerçek mağazalarına potansiyel tüketicileri çekmek için sosyal medya biçilmiş kaftan...