Dijital Dönüşüm Danışmanlığı
Dijital teknolojiler dünyada sayısız şekilde devrim yarattı. İnsanların giydiği eşyalardan ceplerinde bulundurdukları cihazlara kadar dijital dönüşümün tam anlamıyla etkili olduğuna şüphe yok. Aslında, son yapılan anketlere göre bugün dünyadaki insanların %85'inin günlük olarak dijital ve/veya yapay zeka unsurlarına sahip ürünler kullandığı tahmin ediliyor.
Pek çok şirketi kendilerini dijital işletmeler olarak yeniden şekillendirmeye zorlayan şey, ileri dijital teknolojilerin kullanılma sıklığıdır. Bunu hem zamana ayak uydurmak hem de genel müşteri deneyimini geliştirmek için yaptılar. Ancak, özellikle eski sistemlere alışmış endüstriler için bir dönüşüm stratejisinin uygulanması, söylenenden çok daha kolaydır.
Ancak bir dijital dönüşüm danışmanı, geçişi büyük ölçüde kolaylaştırabilir. Birinde ne aramalısınız? Aslında ne yapıyorlar? Dijital dönüşüm danışmanlık hizmetleri hangi sektörlerde en alakalı? Bu makale, şirketinizin nasıl özgün bir dijital işletmeye dönüşebileceğini daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır.
Dijital dönüşüm danışmanı ne iş yapar?
Dijital dönüşüm danışmanı, iş süreçlerinin baştan sona daha sorunsuz ilerlemesini hedeflemesi açısından diğer danışmanlara benzer . Ancak özellikle dijital dönüşüm danışmanları, bir işletmeyi yürütmenin teknolojik bileşenlerini geliştirir. Bu, teknolojinin halihazırda nerede kullanıldığına veya müşteri deneyimini geliştirmek ve daha iyi bir ürün veya hizmet sunmak için nerede olması gerektiğine odaklanılarak kanıtlanabilir.
Dijital belirli sektörleri nasıl etkiledi?
Hemen hemen her işletme bir şekilde dijitalden etkilenmiş olsa da, bazı endüstriler bunu diğerlerinden daha şiddetli bir şekilde deneyimledi. Bunların başında finansal hizmetler, özellikle de bireysel bankacılık geliyor. İnsanların çekleri bozdurmak veya tasarruf hesaplarından nakit çekmek için banka memuruna başvurmak zorunda kaldıkları günler geride kaldı. ATM'ler bunu mümkün kılıyor. Elbette ATM'ler onlarca yıldır (aslında 50 yıldan fazla bir süredir) ortalıkta dolaşıyor ancak bunların çoğu artık, birden fazla para biriminde dolar dağıtarak ve nakit geri dönüşüm hizmetleri sunarak müşteri deneyimini daha da uygun hale getiren çeşitli özelliklerle optimize edildi. diğerleri. Dijital dönüşüm danışmanları, bankaların ve şubelerin, işlerliği iyileştirmek ve işlevselliği geliştirmek için en son teknolojilerin nerede ve nasıl en iyi şekilde uygulanabileceğini daha iyi belirlemelerine olanak sağladı.
Dijital teknolojilerin yükselişte olduğu sektörlerden biri de yiyecek ve içecek imalatıdır. ING'nin yakın tarihli bir raporuna göre dijitalleşme, gıda teknolojisinde gelecek vaat eden uygulamalardan biri. Gıda üretiminde dijitalleşmenin bir örneği IoT'dir, özellikle de atölyedeki makinelerin PC'lere bağlanması. Bağlantı, hem ürünün daha iyi izlenebilirliğine hem de daha iyi kontrole olanak tanır; süreçler uzaktan ve çoğunlukla gerçek zamanlı olarak incelenebilir. Gıda ürünlerine yönelik sıkı kalite gereklilikleri nedeniyle dijitalleşmeye doğru ilerleme, gıda üretim endüstrisindeki kuruluşların süreçleri verimli tutarken bu standartları korumasına yardımcı oldu.
" İnsanların giydiği eşyalardan ceplerinde bulundurdukları cihazlara kadar dijital dönüşümün tam anlamıyla etkili olduğuna şüphe yok. “
Dijital her zaman çözüm müdür?
Dijital teknolojiler, müşterilerin daha iyi bir ürün veya hizmet alabilmesi için iş süreçlerinin daha sorunsuz ilerlemesini sağlamak üzere tasarlanmış olsa da, bu her zaman arıza korumalı değildir. Bilgisayar destekli tasarım ve üretim, tekrarlanabilir, kitabına uygun iş süreçleri için gelişmiş otomasyon yoluyla daha fazla fabrikanın üretimi iyileştirmesine yardımcı oluyor. Ancak işverenlerin, teknolojinin kusursuz bir şekilde çalışmasını sağlamak için bu teknolojiyi fiilen çalıştıracak personele hâlâ ihtiyacı var. Sektörde yüksek vasıflı işgücü sıkıntısı yaşanırken işletmelerin, boş pozisyonlardan kaynaklanabilecek üretim düşüşlerini önlemek için çalışanlarına dijital teknolojilerin nasıl kullanılacağı konusunda eğitim vermesi gerekiyor.
Sürekli gelişen teknolojilerle birlikte, dijital dönüşüm danışmanlığı, giderek daha fazla sayıda işletme sahibinin daha iyi olmak ve rakip şirketlere karşı rekabet avantajı elde etmek için arayacağı bir şeydir. Bir dijital dönüşüm danışmanının çıkarlarınızı en iyi şekilde düşündüğünden emin olmak için aramanız gereken birkaç şey:
İyi bir dijital dönüşüm danışmanı ne yapar?
– Ne kadar süredir iş dünyasında olursanız olun, bir dijital dönüşüm danışmanı ne yaptığınızı ve bunu neden yaptığınızı bilmek için zaman ayırmalıdır. Çevrimiçi kaynaklar sayesinde bunu yapmak onlar için hiç bu kadar kolay olmamıştı; ancak durum böyle olmasa bile, işinizi öğrenmeye zaman ayırmaları çok önemlidir çünkü hiçbir iki dijital dönüşüm çözümü aynı değildir. Bir şirket için işe yarayan şey sizin için işe yaramayabilir. Bir danışman muhtemelen en iyi dijital stratejiyi tasarlamak için şirketinizin nasıl yola çıktığını tartışmak isteyecektir.
Çalışanlarınıza değer verir – Bir dijital dönüşüm stratejisi, doğru kişileri bir arada bulundurmadan işe yaramaz. Bazıları teknolojinin, özellikle de yapay zekanın, aslında personelden daha iyi faydalanmak ve güçlü yönlerini en iyi şekilde kullanacak şekilde yeniden görevlendirilmek üzere tasarlandığı halde, işlerine mal olacağından korkuyor. İyi bir dijital dönüşüm danışmanı, süreç kadar insanı da önemli görmelidir.
Değişim yönetimi için çözümler sunun – Daha iyiye doğru olsa bile değişim hiçbir zaman kolay değildir . Gerçekten yetkin bir dijital dönüşüm danışmanı , geçişin mümkün olduğunca sorunsuz ve çalkantılı olmayan bir şekilde gerçekleşmesi için bir değişiklik yönetimi protokolünün nasıl uygulanacağına ilişkin fikir sunabilecektir .