Logo ve Kurumsal Kimlik Tasarımı
Markalama, kimlik tasarımı ve logolar: fark nedir?
İş dergileri ve web siteleri markalaşma, marka kimliği, logo tasarımı, kurumsal kimlik ve marka stratejisi gibi terimlerle doludur. Farklı terimler aynı şeyi açıklayabilir. Bazen aynı terim farklı şeyleri tanımlamak için kullanılır. Kafa karıştırıcı!
Bir marka kimliği tasarımcısı olarak, müşterilerime ne yaptığım konusunda açık olmak istiyorum.
Marka nedir?
Marka bir şirketin algısıdır.
Markanız, insanların şirketinizi düşündüklerinde akıllarına gelen şeydir. Bu senin itibarın. Değerlerinizden, ürünlerinizden, pazarlamanızdan, müşteri hizmetlerinizden etkilenir. Sizinle ilgili dergi yazıları, mağazalarınızın içerisinin nasıl koktuğu ve markette komşunuzun annesinin sizin hakkınızda söyledikleriyle şekilleniyor. Ve evet, logonuzu, web sitenizi ve kartvizitlerinizi içerir. İnsanların şirketinizle etkileşime girdiklerinde karşılaştıkları her şey, sizin hakkınızdaki algılarını artırır. Bu senin markan.
“Markalaşma” bu algıyı etkileme çabasıdır. Komşunuzun annesinin ne söyleyeceğini kontrol edemezsiniz. Ancak doğru izlenimi bırakmak için elinizden geleni yapabilirsiniz.
Kimlik nedir?
Marka kimliği, bir markanın görsel ve sözel öğelerinin bütünüdür.
Bir “marka”nın alt kümesi marka kimliğidir (aynı zamanda kurumsal kimlik veya kimlik sistemi olarak da adlandırılır). Anahtar kelime kimliktir. Tıpkı insanlarda olduğu gibi, kimlik kontrolü de sizin başka biri değil, siz olduğunuzu kanıtlar. Bir firmanın sizinle iletişim kurduğunda görebileceğiniz somut unsurlar onun kimlik tasarımını oluşturur:
Logo, renkler, yazı tipleri, kısa açıklamalar, fotoğraf stili, illüstrasyon stili, desenler, simgeler, mesajlaşma.
Marka stil rehberi bu kimliği kaydeden bir belgedir. Doğru yazı tiplerini, renkleri ve daha fazlasını kullanarak herkesi doğru yolda tutar. Bu kimliğin "uygulanabileceği" uygulamalar veya yerler arasında web siteleri, kartvizitler, broşürler, tabelalar, ambalajlar, araçlar ve daha fazlası yer alır.
Logo nedir?
Logo, bir şirketi temsil eden bir işarettir.
Marka kimliğinizi oluşturan tüm parçalar arasında logonuz en görünür tanınma noktasıdır. Yaptığınız her şeyi dünyaya söylemenize gerek yok. Bu sadece bir etiket veya tanımlayıcıdır. Kırmızı hedef, firmadan satın alabileceğiniz tüm kıyafetleri, ev eşyalarını ve yiyecekleri açığa çıkarmaz. Ancak zamanla firma hakkında öğrendiğiniz her şey için hızlı bir zihinsel tetikleyici görevi görür. Firma hakkında kesinlikle hiçbir şey bilmiyorsanız, logoya bakarak yine de şirketin tarzı ve kişiliği hakkında bazı tahminlerde bulunabilirsiniz.
Marka kimliği tasarımcıları ne yapar?
Marka kimliği tasarımcıları, markanızın unsurlarını oluşturmak için stratejiyi kullanır. Logonuz, renk paletiniz, tipografiniz, görsel stiliniz, sloganınız, sesiniz ve tonunuz şirketinize özel olmalıdır. Markanızı tanıtmanıza yardımcı olurlar. Bir kimlik tasarımcısı fabrikanızdaki taşıma bandının daha hızlı çalışmasını sağlamaz veya size hangi çalışanları işe alacağınızı söylemez. Ancak uygun, tutarlı bir görünüm ve his yaratarak halkın sizinle ilgili algısını etkileyebiliriz.
İşletmeniz için bir marka kimliği tasarımcısı tutmanın faydaları
Belki sıfırdan başlayan küçük bir işletmesiniz. Ya da belki yıllardır bu markanın içindesiniz ve mevcut marka kimliğinizi güncellemeniz gerekip gerekmediğini merak ediyorsunuz. Sonuçta seni bu noktaya getirdi! Daha iyi tasarıma yatırım yapmaya değer mi?
Tüm müşterilerini mahalle tavsiyelerinden alan ve bundan memnun olan işletmeler için buna muhtemelen değmez . Tesisatçıları, tamircileri veya dişçileri düşünün. Hizmetleri mükemmel olduğu sürece, görsel markalamalarının yıldızlardan daha az olup olmadığına kimse aldırış etmez.
Ancak rekabetçi bir pazarda veya estetiğin ve mesajlaşmanın gelirinizi artırabileceği bir sektördeyseniz (yiyecek ve içecek, konaklama, moda, teknoloji, finansal hizmetler, sağlık ve sağlıklı yaşam vb.). Misyonunuz değiştiyse, hedef kitleniz değiştiyse, ürünleriniz ve hizmetleriniz farklıysa, yeni rakipleriniz varsa veya itibarınızı değiştirmek istiyorsanız markanızı yenilemeniz gerekebilir. Belki eski kimlik tasarımınız eskimiştir ve tüketiciler artık yanıt vermemektedir. Yeni bir dönemin başlangıcının sinyalini vermeniz gerekiyor.